דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע יש לערוך השוואת משכנתאות? 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2185 פעמים ]

 

רוב האנשים אשר רוכשים דירה חדשה, זקוקים במרבית המקרים למימון חיצוני מהבנק. המימון הזה נקרא משכנתא, והמרדף אחר המשכנתא "המושלמת" יכול לחסוך לרוכשים עשרות אלפי שקלים בטווח הארוך. לשם קבלת משכנתא בתנאים הטובים ביותר יש צורך בתהליך מורכב הנקרא השוואת משכנתאות. השוואת משכנתאות איכותית ומקיפה היא קריטית עבור כל מי שרוצה לחסוך כסף. לכן, מומלץ לבצע השוואת משכנתאות כאשר מבקשים משכנתא מהבנק אצל לפחות 3 בנקים ורצוי אף יותר מכך. עוד על השוואת משכנתאות בכתבה הבאה.

 

מדוע יש לערוך השוואת משכנתאות?

 

אם אתם רוצים לחסוך עשרות או מאות שקלים בחודש, אשר יצטברו לאלפי שקלים בשנה ולעשרות אלפי שקלים במשך עשרות השנים בהן תחזירו את המשכנתא, מומלץ מאוד לבצע השוואת משכנתאות מקיפה ככל האפשר. כיום, כמעט ולא ניתן לרכוש דירה ללא קבלת משכנתא מהבנק, ואלא אם כן יש ברשותכם הון עצמי גדול מאוד, תאלצו לפניות לבנק ולבקש סיוע במימון דירה (שיכולה לעלות גם מיליוני שקלים). לרובינו אין את הסכומים הללו ויש לנו לכל היותר סכום התחלתי (הון עצמי) של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים, ולכן יש צורך בהלוואה מהבנק. כמובן שלסכום שתבקשו מהבנק יש השפעה על התנאים של המשכנתא. בנק המעניק ללקוח מסוים משכנתא של מיליון שקלים, ייתן תנאים שונים לגמרי מאשר במשכנתא של מאתיים אלף שקלים בלבד. לכן, יש חשיבות רבה להשוואת משכנתאות. ככל שתקבלו מידע רב יותר אודות תנאי המשכנתא מכמה שיותר בנקים, כך תגדילו את האפשרות שלכם לחסוך בעלויות.

 

מה כוללת השוואת משכנתאות איכותית?

 

בין אם אתם פונים לבנקים הגדולים יותר (בנק הפועלים או בנק לאומי) או לבנקים בינוניים או קטנים (כמו בנק דיסקונט, הבנק הבינלאומי, בנק מזרחי טפחות, בנק איגוד, בנק מסד, בנק ירושלים ועוד), עליכם לברר את אותם הנתונים. הנתון החשוב ביות שעליכם לבדוק בהשוואת משכנתאות הוא - מהו שיעור הריבית שהבנק יגבה מכם. ככל שהריבית תהיה נמוכה יותר, כך תשלמו פחות לאורך השנים. גם הבדל של עשירית האחוז בשיעור הריבית יכול להצטבר לסכום גדול מאוד במהלך השנים. יש לברר גם באילו מסלולים ניתן לקבל את המשכנתא (ריבית קבועה, ריבית משתנה, צמוד לדולר ועוד) ומהם התנאים של כל מסלול. כמו כן, חשוב להחליט איזו הלוואה אתם צריכים -  הלוואה לטווח קצר (עד 10 שנים) או הלוואה לטווח ארוך יותר (עד 30 שנים), ומהם התנאים של כל הלוואה שכזו. האופציות הן רבות ומגוונות ולכן חשוב לבצע את השוואת המשכנתאות בצורה יעילה ורצוי גם להתייעץ עם אנשי מקצוע המבינים בתחום.

 

בסיומו של התהליך המקיף של השוואת המשכנתאות, כאשר יהיו בידכם את כל הנתונים, תוכלו להחליט מאיזה בנק לקחת את ההלוואה אשר תתאים לכם ביותר, וכך לחסוך כסף רב לאורך השנים הארוכות בהן תחזירו את המשכנתא לבנק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב